Ακριβά πληρώνουμε την ψήφο στις περιφερειακές εκλογές οι ετεροδημότες που θα επιλέξουν να μετακινηθούν στην ιδιαίτερη πατρίδα τους με αυτοκίνητο. Η τιμή της βενζίνης, με τις αυξήσεις στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και το ΦΠΑ που μεσολάβησαν από πέρυσι, βρίσκεται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα (η μέση τιμή σήμερα είναι 1,515 ευρώ ανά λίτρο).
Αν ληφθεί δε υπόψη ότι σε 23 νομούς της χώρας διαμορφώνεται σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα, καθώς και ότι στα πρατήρια των εθνικών οδών οι τιμές κυμαίνονται σε επίπεδα 10 – 15 λεπτά πάνω από το μέσο όρο της χώρας, δηλαδή πάνω και από 1,6 ευρώ το λίτρο, προκύπτει ότι για πολλούς η επιστροφή θα είναι ακόμα ακριβότερη από την έξοδο.
Με μέση κατανάλωση στα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, η έξοδος και η επιστροφή για μια απόσταση 400 χιλιομέτρων απαιτεί καύσιμα αξίας 48 ευρώ, και στο ποσό αυτό πρέπει να προστεθεί το κόστος των διοδίων.
Χαμηλότερο είναι το κόστος για όσους θα κινηθούν στη Μακεδονία, καθώς στους περισσότερους νομούς της συγκεκριμένης περιφέρειας οι τιμές κινούνται κάτω από τον πανελλαδικό μέσο όρο. Ακριβότερες είναι οι τιμές στα νησιά (όπου η μετάβαση γίνεται με πλοία) και στην Ήπειρο.
Σύμφωνα με σημερινές τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης, οι πέντε ακριβότεροι νομοί είναι Σάμος, Κυκλάδες, Ρέθυμνο, Λασίθι και Κεφαλονιά, όπου η μέση τιμή φθάνει μέχρι 1,619 ευρώ ενώ η ανώτατη κλιμακώνεται μέχρι 1,71 ευρώ. Αντίστοιχα, οι φθηνότεροι νομοί είναι Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Ανατολική Αττική, Δράμα και Ημαθία, όπου οι μέσες τιμές ξεκινούν από 1,472 ευρώ και η ελάχιστη είναι 1,419 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι η απόκλιση του φθηνότερου από το ακριβότερο πρατήριο είναι κοντά στα 30 λεπτά το λίτρο.
Με άλλα λόγια, ο οδηγός που βάζει 40 ευρώ βενζίνη από το φθηνότερο πρατήριο αγοράζει 5 λίτρα περισσότερο καύσιμο σε σχέση με εκείνον που επιλέγει το ακριβότερο (28 λίτρα έναντι 23) και κάνει τουλάχιστον 60 χιλιόμετρα περισσότερα (350 έναντι 287).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου