«Η αγορά δεν στηρίζεται σε μία και μοναδική οικονομία σε καμία περίπτωση», εξηγεί ο επικεφαλής των Κρίστις, Μπρετ Γκόβρι, στον «Γκάρντιαν». Αντίθετα, η αγορά τέχνης συνδέεται με τα γούστα και τις επιλογές ενός αριθμού ζάπλουτων στην Ευρώπη και στην Αμερική, και ενός διαρκώς αυξανόμενου αριθμού δισεκατομμυριούχων στη Ρωσία, την Κίνα και τη Μέση Ανατολή.
Την περασμένη εβδομάδα στις δημοπρασίες ιμπρεσιονιστικής και μοντέρνας τέχνης σημειώθηκαν δύο ρεκόρ. Ο πίνακας του Αμεντέο Μοντιλιάνι «Γυμνό καθισμένο σε κρεβάτι» διατέθηκε στην τιμή των 68,9 εκατομμυρίων δολαρίων. Νέο ρεκόρ την επόμενη μέρα, για έργο του Ματίς αυτή τη φορά, σημειώθηκε με το μπρούτζινο γυναικείο γλυπτό του («Nu de dos, 4 etat») που έφτασε τα 48,8 εκατ. δολάρια. Σειρά έχει ο Αντι Γουόρχολ και άλλοι σταρ της ζωγραφικής. Το έργο του «Campell’s Soup Can With Can Opener» αναμένεται να πουληθεί από τους Κρίστις 30-50 εκατ. δολ., ενώ ένας καμβάς του με το μπουκάλι της Κόκα-Κόλα πιστεύουν ότι θα κινηθεί ανάμεσα στα 20-25 εκατ. δολ., ενώ υψηλές τιμές περιμένουν και για τους Τζεφ Κουνς (12-16 εκατ.), Γκέραρντ Ρίχτερ (12-16 εκατ.) και Μαρκ Ρόθκο (20-30 εκατ.).
Η κορυφή της σύγχρονης τέχνης είναι «συντηρητική» και «προσανατολισμένη στην ποιότητα», πιστεύει ο Γκόβρι. «Με κάποιον τρόπο δεν διαφέρει από το να αγοράζουν χρυσό. Ελκονται από αντικείμενα των οποίων η αξία είναι δοκιμασμένη. Προς το παρόν υπερέχει το κίνημα της ποπ.
Σοφία Στυλιανού sostyl@pegasus.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου